Kesä on tullut ja asfaltti kuumaa!

Kesäauto on vihdoin haettu talvisäilytyksestä ajoon ja olipahan taas hauskaa pyörittää vanhusta sivuteillä! Kyllä tuollaisella vanhan liiton laitteella ajamisessa on ihan oma tunnelmansa verrattuna nykyaikaisiin liiankin sisäsiisteiksi hiottuiin arkikulkineihin.

Kesän aikana kierretään taas ratapäiviä ja mahdollisuuksien mukaan muitakin lähialueen tapahtumia. Ajamisen iloa pitää saada muutaman tallipainotteisen ajokauden päälle.

Muutama korjaus on vielä tulossa työstettäväksi:
  • Takakontin lattian reuna apukuskin puolelta
  • Takakontin aukon reuna tiivisteen alta
  • Takontin luukun reuna
Näiden lisäksi yleisiä siistimisiä eri osiin, joissa on käytön jälkiä ja tarevittaessa pieniä maalauksia. Mm. puskureiden päällä olevat pehmeästä muovista tai kumista tehdyt levikkeet ovat kesineet vuosien aurinkokylpyjen saatossa oikein huolella. 

Mutta pidemmittä sepustuksitta - näillä eväillä ajokauteen 2015!

Kommentit

Unknown sanoi…
Moro! Todella hyvä blogi ja paljon hyvää tietoa tarjolla! Miten tuo etujarrujen päivitys meni leimalla ja onnistuisko se myös noilla pienemmillä xr4x4 takalevyillä ja st170 etulevyillä? Itse alottelen kunnostelemaan -86 is sierraa ja siihen olis jarrupäivitys edessä. Jos sulla on muuten noita vanhoja jarruja jälellä niin olisin kiinnostunut.

T:Pasi
Unknown sanoi…
Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.
Jyri sanoi…
Leimaaminen st170 levyillä ja Mondeon satuloilla oli varsinainen kokemus :-) Vaikka ei ollut epäselvää siitä, että jarrut olivat vakioita paremmat, piti niistä saada arkistokappaleiksi jotkin dokumentit. Arkistoon meni sitten mk3 Mondeon korjauskirjasta vertailuauton paino ja teho sekä jarrujen mitat.

V6 mallin jarrut vaativat isomman pääsylinterin toimiakseen kunnolla. Näitä taas ei ole joka nurkalla saatavilla, joten suosittelen tekemään 300mm jarrukonversion blogin ohjeiden mukaisesti, niin saat hyvät jarrut edullisesti. Mondeon jarrusatulassa on muistaakseni 56mm työsylinteri, kun v6 mallissa on 60mm. Halkaisijassa mitättömältä tuntuva ero, mutta kun pääsylinteri joutuu siirtämään tilavuutta...