3.10 oli sitten FFp:n kutsumana mahdollisuus päästä kokeilemaan pohjanmaan ylpeyttä Botniaringiä. Rata on profiililtaan mielestäni hauska. Siinä on sekä hitaita mutkia, nopeita mutkia, että mutkien yhdistelmiä. Näissä oli mielenkiintoista yrittää löytää sekä kunnollista ajolinjaa, että ylläpitää vauhtia.
Ennen ratapäivää poistin autosta ne sisälokasuojat ja säädin etupyörien camberin -1.6 asteeseen aikaisemmasta -1.9:stä. Radalla ei enää ollut havaittavissa aikaisempaa lokasuojien hankaamista, joten ajamiseen saattoi keskittyä ilman ylimääräisiä häiriötekijöitä. Toinen ajamista tukenut seikka oli radan vähäinen käyttö ratapäivien aikana, joten kierroksia sai ajaa ihan omaan rauhalliseen tahtiin. Kaikken kaikkiaan kiersin Botniaringin 20 kertaa, joista 16 RaceChrono päällä. Paras kierrosaika oli 1:34,9 - ei huippu, mutta ei huonokaan. Luultavasti omien kykyjeni ja auton rajoissa.
Alla on nopeimman kierroksen ajovideo. Aika aakeeta laakeet tuolla on.
Ennen ratapäivää poistin autosta ne sisälokasuojat ja säädin etupyörien camberin -1.6 asteeseen aikaisemmasta -1.9:stä. Radalla ei enää ollut havaittavissa aikaisempaa lokasuojien hankaamista, joten ajamiseen saattoi keskittyä ilman ylimääräisiä häiriötekijöitä. Toinen ajamista tukenut seikka oli radan vähäinen käyttö ratapäivien aikana, joten kierroksia sai ajaa ihan omaan rauhalliseen tahtiin. Kaikken kaikkiaan kiersin Botniaringin 20 kertaa, joista 16 RaceChrono päällä. Paras kierrosaika oli 1:34,9 - ei huippu, mutta ei huonokaan. Luultavasti omien kykyjeni ja auton rajoissa.
Alla on nopeimman kierroksen ajovideo. Aika aakeeta laakeet tuolla on.
Kommentit