Pikakomennus

Kesän viimeinen ratapäivä oli jo kuukausi sitten, mutta siitä ei oikein jäänyt merkittävää raportoitavaa. Auto toimi kuten se toimi jo Alastarossa. Tosin pieninä päivityksinä oli jäykempi 28mm etuvakaaja (2wd Cosworthista), mutta se ei estänyt jo Alastarossa vaivannutta kuljettajan puoleisen pyörän hankausta lokasuojan reunaan ja sisälokasuojaan. Ongelma on erityisesti oikealle kääntyvissä tiukoissa mutkissa.

Itse ajelusta jäi vähän jakomielitautinen olo, kun mukana oli "apukuski", jolle annoinkin reilusti ajoaikaa. Omat ajelut ajoittuivat session alkuun, jolloin rata oli vielä märkä, joskin kuivumassa koko ajan. Paras kierrosaika oli edellisen session luokkaa, mutta jäi sellainen tunne, että parempaankin olisi ollut eväät, jos rata olisi ollut oikeasti kuiva. Auto oli kuitenkin hyvä ajettava ja se kesti Ahveniston rääkkiä 30 kierroksen ajan (pätkissä), ei huonosti ollenkaan.

Nyt tuli sitten pikakutsu vielä yksille ratapäiville ja tällä kertaa mielenkiintoisesti Botniaringille! Rata on kaukana, mutta henkilökohtaisesti kiinnostava, koska en ole siellä aikaisemmin ajanut. Toivottavasti saan tuon lokasuojan hankauksen kuntoon ennen h-hetkeä. Ensihoitona ajattelin poistaa sisälokasuojat ja hieman lyhentää etutukivarsia. Camber (negatiivinen) tuossa pienenee (ja sitä kautta puskeminen lisääntyy), mutta ennemmin niin, kuin riekaleiksi revenneet renkaat. Kunnollinen korjaus vaatii säädettävän iskunvaimentajan yläpään kiinnityksen ja kynäjouset (koska vakiopaketti ei juuri mahdu liikkumaan iskaritornissa). Kun iskunvaimentajan yläpäätä saa hieman sisään, voi tukivartta lyhentää, eikä hankaaminen ole enää ongelma.

Kommentit