Perä irroita ja kiinnitä!

Eilen irroittelin taka-akselia pitävät loputkin pultit sekä jarruletkut ja pudotin akselin alas. Tai oikeammin laskin sen tunkin varassa kuormalavalle. Yllättävää on, että kaikki jarruosat ja pultit lähtivät irti ehjinä! Tuossa se sitten lepää, eilisen homman jätin siihen vaiheeseen, että akselisto oli kaikilta osin irti rungosta, tänään raahasin sen sitten auton alta pois.

Eilen sain myös puhallettua ja maalattua sen toisenkin jarrusatulan. Hyvä tuli, alla on joku kuva ennen maalausta puhalletuista osista. Laitan kasaamisvaiheesta sitten jonkun kuvan vaikka myöhemmin.

Oikeasti alkoi näyttämään tänään siltä, että tämähän valmistuukin joskus. Etenemisestä innostuneena kasasin apurungon ja perän yhteen. Laitoin kaikkiin väleihin kuparitahnaa tulevan irroittamisen helpottamiseksi, mutta saa nähdä onko tästä sitten mitään apua. Kun sain perän kiinni apurunkoon, siirsin paketin auton alle hollille ja aloin pungertamaan sitä paikoilleen. Kyllä osaa painaa ja olla hankalassa paikassa. Juuri ja juuri sain perän alle tunkin, millä nostin pakettia kohti auton pohjaa. Sainkin todellisen pungerruksen jälkeen etummaiset kiinnikkeet väliaikaisesti paikoilleen, mutta pimeä teki tepposet ja takakiinnitys jäi sitten seuraavaan kertaan. Joka tapauksessa vaihdossa on nyt päästy siihen vaiheeseen, että vanhaa osaa ei enää tarvitse irroitella, vaan uutta laitetaan paikoilleen. Hyvä, hyvä, hyvä...

Kommentit