Jarrusatulat

Jarrusatulat on sitten paikoillaan. Liitteenä on muutama kuva satuloiden kasaamisesta uusien tiivisteiden kera sen jälkeen kun ne on ensin maalattu. Varsinkin työsylinterin pölysuoja on perin hankala asennettava, kunnes oikean järjestyksen hoksaa. Ao. kuvat varmasti auttavat vielä vähän lisää.

Ensin laitetaan sylinterin seinämiin ja mäntään jarrunestettä voiteluaineeksi. Tämän jälkeen asennetaan voideltu rengastiiviste paikoilleen sylinterin uraan. Pölytiiviste pujoitetaan männän alareunaan ja pölytiivisteen huuli asennetaan satulan uraan paikoilleen. Vasta tämän jälkeen mäntä asetetaan paikoilleen ja kierretään paikoilleen.


Mäntä on syytä kiertää sylinterissä ihan pohjaan saakka ennen satulan asentamista paikoilleen. Kiertämisessä on hyvänä apuna jarrumäntätyökalu, mutta kyllä sen männän kiertää paikoilleen myös vaikka rälläkän avaimella. Pienen lisävaikeuden tuo se, että mäntää on painettava alaspäin samalla kun sitä kierretään. Jarrun välys säädetään vasta asennuksen yhteydessä, kun tiedetään jarrulevyn paksuus.

Kommentit