Etupäätä

Taas muutin suunnitelmia kesken kaiken ;-) Taka-akseli on edelleen levällään pikkuhiljaa purkautumassa. Perä on jo irti, samoin toisen puolen vetarin laipat on avattu, vaikka ovatkin vielä yhdessä nipussa. Pysyy osat tallella, kun ne eivät ala ajelehtimaan pitkin varastoa.

Nyt fokus on ollut vaihteeksi auton etupäässä. Aloin vaihtamaan niitä polypuslia vanhoihin tukivarsiin ja tietty osat alkoivat vastustamaan heti kättelyssä. Tukivarren navan kiinnitys (eli vissiin "alapallo") oli tavan mukaan jumiutunut niin kiinni, että piti ihan kunnollinen pallonivelen ulosvedin hankkia, omat vanhat vetimet eivät yrityksistä huolimatta auttaneet, enkä halunnut rikkoa palloniveltä haarukkatyökalulla ja isolla vasaralla. Jotta kaikki olisi täydellistä, ei se reppana palloniveltyökalukaan sopinut tähän hommaan ilman modaamista. Pienen muotoilun jälkeen työkalun sai kuitenkin huvin paikoilleen ja pallonivelen kartio luovutti. Muut pultit sai auki ilman ongelmia, paitsi alapallon kiinnityspultti (tätä kai sanotaan "kruunupultiksi") ja sen lukitussokka aiheuttivat pientä tuskaa. Toinen tukivarsi on nyt irrallaan, vanhat puslat poistettu ja osat siistittyinä ja maalattuina odottamassa asennusta. Kun saan toisen puolen irti, voin laittaa muutaman vertailukuvan osista.

Muuta tapahtunutta: kuljettajan penkin kallistusmekanismi on korjattu ja ventiilien välykset säädetty. Pitää kirjoitella näistäkin jossain vaiheessa juttua.

Kommentit