Ahistaa

Vaikka tukivarsi on pestynä ja puunattuna ja puslat on ihan valmistajan toimesta katkaistu kahteen kappaleeseen, ei se silti onnistu ilman draamaa. Kallistuksenvaimentajan iso pusla ei meinannut mennä sitten millään paikoilleen ja päädyinkin ohentamaan puslan molempien puoliskojen sisäreunaa puukolla, jotta sain ne edes kohtuullista väkivaltaa käyttäen paikoilleen. Jotta tämä ei olisi ollut liian helppoa, tuli vaikeuksia vielä tukivarren apurungon puoleisen ja alapallon kiinnityksessä. Kallistuksenvaimentajan kiinnitys kampesi vastaan sen verran, että kiinnitys apurunkoon oli hieman sivussa ja tukivartta piti nitkutella paikoilleen toiselta puolelta reikää ruuvarilla, kun toiselta puolelta tarjosi pulttia. Menihän se vihdoin, mutta jotenkin haiskahti siltä ettei meikäläisen tekniikka ollut ihan kaikkein puhtainta. Kun kaksi sisintä kiinnitystä oli paikoillaan, tulikin ongelmaksi alapallon kiinnitys napaan. Kallistuksenvaimentaja ahdisti taas ja vänsi tukivartta niin ylös, ettei ilman voimasanoja selvitty taaskaan. Onneksi pystyin vipuamaan raidetagon ja rautaputken avulla tukivartta sen verran alas, että alapallon kiinnitys solahti vihdoin paikoilleen.

No, nyt on sitten apukuskin tukivarsi laitettu komiasti paikoilleen, vain lukkosokka ja pulttien lopullinen kiristys paikoilleen saa odottaa huomiseen. Kuskin puolella sen sijaan hajosi alapalloa irroittaessa tai oli hajonnut jo aikaisemmin pallonivelen suojakumi. Joka tapauksessa tukivarsi pitää uusia, joten odotellaan sen puolen laittamisen kanssa huomiseen.

Kommentit