Syksykuntoon

Tankki tuli vaihdettua jo aikaa sitten, mutta loput jutusta on jäänyt vaan kirjoittelmatta. Uusi tankki käsiteltiin yltä ja varsinkin alta ruostesuojalla, koska edellinenkin oli käsittelyn ansiosta kestänyt jo melkein neljännesvuosisadan. Ihan varmaa on, että tämän tankin eliniänodotus ei ole noin pitkä, mutta jos jotain ryhtyy tekemään, niin miksei sitten niin että lopputulos miellyttää.

Uusi tankki istui hallitunkin avustuksella paikoilleen muutamassa tunnissa. Irroittaessa korkanneen kiinnikkeen tueksi pujottelin sopivan kokoisella reiällä rautalevyn, mikä jäi "kotelon" sisään sopivasti roikkumaan ja antoi kiristettäessäkin välttävästi tukea tankille. Tuo pitää oikeasti hitsata joskus...

Irrallaan toiminut polttoainemittari kuoli taas kun takin sai kiinni ja täyteen - tietty. Ilmeisesti vika on kohossa,koska mikään johdoista ei ollut rikki, poikki tai edes rispaantunut. Kaikki näytti sen sijaan olleen siltä osin kunnossa. Bummer, pitää avata tankin kiinnitys kuitenkin ennemmin kuin myöhemmin.

Tankin vaihdon jälkeen riesa on saanut olla aika rauhassa. Illat on menneet muiden projektien parissa, ja autossa ei ole oikeastaan mitään akuuttia laittamista. Ehkä ne etujarrut voisi laittaa seuraavaksi!? Niin ja sitten tarkistaa että mistä tulee tärinää kytkimen nostamisen yhteydessä. Joissain tapauksissa kytkin nimittäin täristää aika lailla, juuri silloin kun yrittää liikkua nätisti ja pehmeästi ;-)

Kommentit