Taas pajalle

Olipas pitkä tauko edellisen ropaamisen välillä. Eikä silloin oikein itse päässyt tekemään mitään. Nyt sen sijaan sain taas kädet likaiseksi kun kävin sen vuotavan polttoainetankin kimppuun. Tankin irroitus oli juuri niin vaikeaa, kuin mitä 24v. vanhassa autossa voi olla - kiinnityspultit olivat umpiruosteessa ja pukeille nostetun auton alustasta rapisi kaikki lika ja ruoste innokkaan korjaajan niskaan / silmille.

Tankin apparinpuoleinen kiinnitys on hoidettu pannalla, minkä kiinnityspultti oli ainoa mikä irtosi. Kuskinpuolen etummaisen korvakkeen kiinnitys tuli kesken avaamisen "läpi" ja taemman pultin mutteri taas alkoi pyöriä tyhjää. Väkivaltaa käyttämällä tämäkin aukesi, mutta kiinnityksen yhteydessä pitää keksiä parempi patentti.

Irroituksen jälkeen tarkistin sen polttoainemittarin toiminnan ja yllätyksekseni näyttämä muuttui sen mukaan kun kohoa liikutti. Luultavasti mittarissa on ollut maavikaa, mikä on tankkia irroitettaessa korjaantunut. Kun päivä tuosta taas selkenee, pitää tarkastella johdotuksia hieman tarkemmin. Seuraavaksi vuorossa on uusien osien maalaus / massaus ja vanhojen puhistaminen.

Kommentit