Polttoainelinjan korjausta, osa 1

Tuossa alla on kuva pääosanesittäjästä ostamisen jälkeisellä siirtomatkalla. Kaunis , eikö totta ;-)

Tänään sain polttoainelinjan toisen puolen, sen vuotaneen paluulinjan (ainakin aikaisemman tutkimuksen mukaan tämä linja oli se vuotava), uusittua. Aikaisemmin olin jo tyhjentänyt tankin lappoamalla ja irroittanut paluuletkun liitännän polttoainetankin päästä. Kun illat ovat täynnä kaikkea muutakin, pitää pätkiä tekeminen lyhyempiin osiin.

Nyt korvattu polttoainelinja näytti alkuperäiseltä, mutta se on ihan yhtähyvin voinut olla joskus uusittukin. Joka tapauksessa se oli ripustettu pohjan kiinnikkeiden petettyä jarruletkuun =8-I nippusiteillä. Vanhan linjan takista tulevan kumiletkun ja pohjan alittavan putken liitos oli tehty akselin ylityksen koloon, tilan moottorin puoleiseen (etu) seinään. Vaihdon tai korjaamisen kannalta tila oli ahdas ja vaikeasti tavoitettava, paitsi ehkä kunnollisesta montusta tai auto nosturilla. Joka tapauksessa pujottelin korvaavan kupariputken kokonaan akselin yli ja tein vastaavan liitoksen pehmeään letkuun vasta akselitilan takapuolella. Putken pujottelu olikin melkoista äheltämistä. Putkentaivutustyökalulla ei tehnyt ahtaissa koloissa yhtään mitään, joten putki oli taivutettava käsin. Ihan niin pro mutkia ei tällä menetelmällä saanut aikaiseksi mitä oli aikomus, mutta saa kelvata.

Kommentit