Talvisäilytykseen, mars

Talvisäilytyksen tiellä meinasi olla aikainen lumentulo. Jo lokakuun puolessa välissä tuuppasi lunta, eikä noilla katuslikseillä uskalla jäisellä tiellä ajaa yhtään. Lumi kuitenkin suli, niinkuin tähän aikaan vuodesta vielä tapaa käymään.

Ennen auton ajoa talvisäilytykseen, haluan katsastaa auton ja leimata siihen uuden alustan. Myös pakosarja pitää lyhentää, kun se jäi kesällä niin alas, että se raapii kanttareihin ym. korokkeisiin. Esim. katsastusmiehen nosturiin ;-)

Alusta on GAZ gold coilover sarja - pitojousilla ja muistaakseni 600 paunaisilla pääjousilla varustettuna. Pitojouset valitsin tuohon pakettiin siksi, että 3-ovisen cosworthin olkatuki nousee vakiota korkeammalle ja vastaavasti yläpään epäkeskeinen laakerointi vähän alemmas. Vakiojousella joutui alustan ruuvaamaan niin alas, että säätövaraa jäi varsin vähän - ja jousipaketti tuli melkein kiinni renkaaseen. Vakioalustalla tätä ongelmaa ei vielä normaalilla ajokorkeudella tai edes millään järkevällä korkeudella tule. Onneksi osat pystyttiin vaihtamaan Rally Racessa ammattitaidolla.

Putkisto on hoidettu ja samalla vaihdoin toisen alapallon suojakumin - näitä on tullut Motonetin valikoimaan (tai sitten en ole vaan huomannut niitä aikaisemmin), minkä pistin kiitollisuudella merkille. Alapallo on Sierrassa osa, jota ei voi vaihtaa erikseen, vaan sen vaihto tarkoittaa aina tukivarsien vaihtoa ja kun ne tukivarret ovat säädettävät, niin noista alapalloista kannattaa pitää huolta.

Kommentit