Nyt on kone taas nipussa, mutta edelleen autosta erillään pukissa. Laitoin viikonloppuna öljypumpun, jakopään kannen ja öljypohjan takaisin uusilla tiivisteillä kasattuna tietty. Öljypumpun vaivauduin ihan avaamaan ja arkistin, ettei siinä ollut mitään vikaa. Ihan oli kunnossa - kootessa pyörittelin pumppuun uudet öljyt sisään käsin varreta kääntämällä, eikä siinäkään tuntunut mitään poikkeavaa. Hyvin toimi.
Lopuksi laitoin koneeseen uudet akselitiivisteet ja vihdoin kone on tiivis pitkästä aikaa. Mitään ihmeellistä ei tuossa asennuksessa ollut. Tiivisteisiin ja akseliin öljyä ja tiivisteen tasaisesti painaen paikoilleen. Ihan sormivoimin ne eivät mene, mutta pyöreällä akselilla kevyesti naputtelemalla helposti. Lopuksi laitoin hihnapyörän paikoilleen
No, sen varran puuttuu vielä, että koneen öljynsuodatin on vielä laittamatta paikoilleen. Se suodatinhan on tarkoitus siirtää vaakatasosta pystyyn käyttämällä 4.0:n adapteria tuossa. Muuten suunnitelma toimisikin mainiosti, mutta alkuperäistä öljynjäähdytintä ei voi tuon kanssa käyttää. Nyt pitää vaan saada jostain 4.0:n adapterin tiiviste, kun sellaista ei tuossa osan mukana tullut. Paikallinen Ford huolto ei osannut auttaa (yllätys?), ehkä US-Parts osaa. Paikoilleen yrittämäni osa on kotoisin kotimaiselta jenkkiautojen purkaamolta paaliin menossa olleesta autosta.
Tämä on muuten 100:s turina minun ja kesäauton yhteisellä taipaleella. Varsinainen merkkitapaus siis ;-)
Lopuksi laitoin koneeseen uudet akselitiivisteet ja vihdoin kone on tiivis pitkästä aikaa. Mitään ihmeellistä ei tuossa asennuksessa ollut. Tiivisteisiin ja akseliin öljyä ja tiivisteen tasaisesti painaen paikoilleen. Ihan sormivoimin ne eivät mene, mutta pyöreällä akselilla kevyesti naputtelemalla helposti. Lopuksi laitoin hihnapyörän paikoilleen
No, sen varran puuttuu vielä, että koneen öljynsuodatin on vielä laittamatta paikoilleen. Se suodatinhan on tarkoitus siirtää vaakatasosta pystyyn käyttämällä 4.0:n adapteria tuossa. Muuten suunnitelma toimisikin mainiosti, mutta alkuperäistä öljynjäähdytintä ei voi tuon kanssa käyttää. Nyt pitää vaan saada jostain 4.0:n adapterin tiiviste, kun sellaista ei tuossa osan mukana tullut. Paikallinen Ford huolto ei osannut auttaa (yllätys?), ehkä US-Parts osaa. Paikoilleen yrittämäni osa on kotoisin kotimaiselta jenkkiautojen purkaamolta paaliin menossa olleesta autosta.
Tämä on muuten 100:s turina minun ja kesäauton yhteisellä taipaleella. Varsinainen merkkitapaus siis ;-)
Kommentit