Uudet seetit kansiin olisivat 30€ kpl! Molempiin kansiin tehtynä vajaat 200€ plus vähän ylläreitä päälle. Päätin etsiä uudet varaosakannet ja onneksi semmoiset myös löytyi. Ylläri tuli kuitenkin yllättäen ja pyytämättä kuin vanhalle pääministerille, kun yritin koota uusia kansia vanhoilla venttiileillä; eihän se vanha pakoventtiilipaha sovikaan uuteen kanteen! Ilmeisesti joku on jo joskus tehnyt kansiin kunnostuksen ja väljiä venttiilin ohjureita on avarrettu paksummilla varsilla varustetuille venttiileille sopivaksi. Damn! kuitenkin palaa rahaa uusiin osiin ja luultavasti vähintään sama mitä seeteihin olisi mennyt!
Kun kannet nyt sitten päätyivät pöydälle odottamaan uusia venttiileitä, niin ajattelin kairailla niitä sitten siinä samalla hieman. Minua on aina kiinnostanut, että pystyykö tee-se-itse meiningillä ja työkaluilla muokkaamaan kansia siten, että teho oikeasti nousee. Nythän minulla on hyvä testipenkki, kun tehot on mitattu vanhoilla kansilla pariinkin otteeseen. Kunnossa olevilla kansilla pitäisi se 150hp tuosta 2.8l cologne v6 koneesta löytyä ja vanhan koneen tehonpuute oli mitä suurimmalla todennäköisyydellä noissa venttiileissä. Eli kaikki yli 150hp on kotiin päin!
Suunitelma on siis seuraava: kansista avarretaan pakopuoli sekä kohdistetaan kanavat sekä muotoillaan imukanavaa, jos siinä on jotain korjattavaa. Ainakin kaikki valupurseet siistitään ja kanavat puhdistetaan.
Kun kannet nyt sitten päätyivät pöydälle odottamaan uusia venttiileitä, niin ajattelin kairailla niitä sitten siinä samalla hieman. Minua on aina kiinnostanut, että pystyykö tee-se-itse meiningillä ja työkaluilla muokkaamaan kansia siten, että teho oikeasti nousee. Nythän minulla on hyvä testipenkki, kun tehot on mitattu vanhoilla kansilla pariinkin otteeseen. Kunnossa olevilla kansilla pitäisi se 150hp tuosta 2.8l cologne v6 koneesta löytyä ja vanhan koneen tehonpuute oli mitä suurimmalla todennäköisyydellä noissa venttiileissä. Eli kaikki yli 150hp on kotiin päin!
Suunitelma on siis seuraava: kansista avarretaan pakopuoli sekä kohdistetaan kanavat sekä muotoillaan imukanavaa, jos siinä on jotain korjattavaa. Ainakin kaikki valupurseet siistitään ja kanavat puhdistetaan.
Kommentit