Kesäkuu meni paljoöti ihan arkisissa askareissa. Sierralle en ehtinyt tekemään aikein mitään, paitsi, että kävin Motoparkissa ajamassa klubin ja OCF:n ja FFP:n yhteisillä ratapäivillä. Rata oli mitä hienoin, Motopark on vaativa rata missä on kaksi pitkää suoraa ja vaikea mutkainen takalenkki maukkaine korkeuseroineen.
Omat ajelut tuntuivat menevän ihan hyvin, mutta eika ei ollut mieleinen. Tuntui, että saman tehoiset tai jopa heikompitehoiset autot ajoivat samoja aikoja tai paremmin. Tietenkin aikaan vaikuttaa niin moni asia, mutta yksi aika selvä merkki oli se, että käytännössä kaikki autot radalla katosivat horisonttiin kun suora aukesi. Sitten mutkaosuudella sain niitä vähän kiinni ja ero repesi taas pääsuoralle tultaessa.
Kävinkin ratapäivien jälkeen käyttämässä autoa TT-Motorssin rullilla, jotta saisin selville, että onko kaikki konit vielä tallissa. Totuus oli karu, Koneja oli rullan mukaan paikalla vain 121kpl, kun niitä on tehtaalta tullessa ollut 150!
Availin ruiskun suuttimet, kun rullilla tehdyn pakokaasuanalyysin perusteella kone kävi laihalla. Käytännössä kaikissa suuttimissa oli huono virtaus ja ne ovatkin nyt tee-se-itse putsauksessa. Katsotaan miten huomenna miten suuttimet saadaan putsattua, vai onko taas tehty turhaa työtä. Joka tapauksessa polttoainejärjestelmän ihmettely on ihan opettavainen ja mielenkiintoinen rakentelukohde.
Omat ajelut tuntuivat menevän ihan hyvin, mutta eika ei ollut mieleinen. Tuntui, että saman tehoiset tai jopa heikompitehoiset autot ajoivat samoja aikoja tai paremmin. Tietenkin aikaan vaikuttaa niin moni asia, mutta yksi aika selvä merkki oli se, että käytännössä kaikki autot radalla katosivat horisonttiin kun suora aukesi. Sitten mutkaosuudella sain niitä vähän kiinni ja ero repesi taas pääsuoralle tultaessa.
Kävinkin ratapäivien jälkeen käyttämässä autoa TT-Motorssin rullilla, jotta saisin selville, että onko kaikki konit vielä tallissa. Totuus oli karu, Koneja oli rullan mukaan paikalla vain 121kpl, kun niitä on tehtaalta tullessa ollut 150!
Availin ruiskun suuttimet, kun rullilla tehdyn pakokaasuanalyysin perusteella kone kävi laihalla. Käytännössä kaikissa suuttimissa oli huono virtaus ja ne ovatkin nyt tee-se-itse putsauksessa. Katsotaan miten huomenna miten suuttimet saadaan putsattua, vai onko taas tehty turhaa työtä. Joka tapauksessa polttoainejärjestelmän ihmettely on ihan opettavainen ja mielenkiintoinen rakentelukohde.
Kommentit