Ahveniston kauden avaus

Kausi alkoi perinteisellä tavalla Ahveniston radalla. Kiitoksia taas klubin aktiiveille niin järjestelyistä kuin hyvästä säästäkin.

Ennen ratapäiviä tiristin sen aloittamani lämppäriprojektin valmiiksi, oikeastaan siitä puuttui enää kojelaudan alaosan kiinnitys. Viime perjantaina vaihdoin etusatuloihin tilaamani EBC yellow stuff palat ja lauantaina aamulla ennen lähtöä radalle säädin vielä venttiilien välykset kohdalleen. Oikeastaan säädettävää ei ollut kuin nr.1 sylinterin venttiileissä enemmän ja hieman muutamassa pakoventtiilissä. Pakoset olivat taas vähän tiukalla, joten näyttää edelleen siltä, että venttiilit painuvat kanteen pikku hiljaa suoja-aineesta huolimatta.

Rata-ajelut jatkuivat siitä mihin viime kesänä päästiin, jopa hieman paremmin. Kuten tavaksi on tullut, ei ruuhka päässyt radalla vaivaamaan, joten sain kaikessa rauhassa ajaa 20 kierrosta lyhyissä 5 kierroksen pätkissä. Auto kestäisi varmaan enemmänkin ajoa, mutta kuskista ei ole niin varmuutta. ;-)

Paras kierrosaika 1:45,5 tuli session lopussa, kierroksella #19. Alla lyhyt in-car kierrokselta.



Edelleen vaivaa pieni renkaiden sivujen hankaaminen lokasuojan kaariin. Nyt kun renkaiden parempaa pitoa on oppinut käyttämään, niin viime kesäinen vaiva on palannut. Pitää kuitenkin hommata ne säädettävät yläpäät etuiskareihin, niin saa tämän kuriin.

Hommasin muuten eBaystä eteen 3dr cosworthin iskari- /olkatuet ja navat. Näillä pitäisi saada kallistuskeskiötä hieman ylemmäs ja auton kallistelua pienemmäksi. Näiden pariksi pitää ostaa uusi pari jarrusatuloita ja alkaa räpeltämään noita paikoilleen. Voi vaan olla, ettei ole ihan triviaali modi. Mitat näyttävät olevan hieman epäedulliset ja olkatuissa on lisäksi kierre, kun se normaalisti Fordissa on satulassa.

Kommentit