Selvittiin säikähdyksellä

Huh, huh. Onneksi ei tullut todella pitkää perjantaita ;-) Kävin nimittäin hakemassa auton tallista eilen ja olin varautunut uuden startin vaihtoon ja pitkään ryömimiseen auton alla. Ilokseni huomasin, että auto lähti laakista käymään, kun siihen vaihdettiin täyteen ladattu akku. Viikko sitten käyttämämme starttipakki oli alitehoinen, samoin apukaapeleiden kautta toisesta autosta ei saatu täyttä potkua starttiin. No, nyt on ylimääräinen tehdaskunnostettu startti - pitää varmaan palauttaa kauppaan, kun sieltä pitää kuitenkin tehdä uusia hankintoja :-))

Hankinnoista puheen ollen, saatuani auton taas ajoon, huomasin sen nopeusmittarin reistailevan. Välillä mittari toimii oikein, välillä se putoaa alas. Näyttää siltä, että veto päällä mittari putoaa (useimmiten) ja samoin kun kytkimen painaa pohjaan. Moottorijarrutuksessa mittari nousee taas ylös. Toisinaan mittari toimii oikein... Luultavasti vika on joko vaihteiston mittariin liittyvissä rattaissa tai nopeusmittarin vaijerissa. Pitää tutkia.

Toinen toimimaton mittari on polttoainemittari. Sehän reistaili jo auton hankintavaiheessa ja korjattiin uudella koholla. Mittari alkoi kuitenkin resitailla uudelleen jo viime kaudella, joten tällekin pitää nyt tehdä jotain. Kohoa ei voi vaihtaa muuten kuin tankki irroittamalla ja nyt alkukaudesta olisi tankki sopivasti tyhjä. Samalla pitää korjata ne ruostuneet tankin kannakkeet.

Muita muutoksia tehdään alkukaudesta ainakin moottorin imu- ja pakopuolelle sekä vaihdetaan penkki. Näillä pitäisi taas ratapäiville saada vähän lisää ajamisen iloa.

Kommentit