Tuli vähän kiiru ottaa auto tallista, kun sitä piti eilen tyhjennellä myös muiden käyttäjien tarpeisiin. Viime vuoden katsastus meni umpeen talvella, joten hoppa suoraan konttorille - ja taas ajokieltoon, vieläpä samasta syystä (päästöistä) kuin vuosi sitten. Tällä kertaa katsastussetä totesi jäännöshappea olevan liikaa, ja siksi totesi päästömittauksen epäluotettavaksi ja se sitten siitä. Onneksi muuten auto oli hyväksyttävässä kunnossa, mitä nyt korjauskehoitus tuli tuulilasista ja etujarruletkuista.
Palvelualtis inssi epäili jäännöshapen alkuperäksi pakoputkivuotoa, tarkemmin jostain taka-akaselin ylityksen tienoilta, vaikka mitään reikään viittaavaakaan ei putken näkyvällä pinnalla ollut. Yleensä putki kuulemma halkeaa vanhuuttaan yläpuolelta korroosion avustamana.
Hyvä hyvä, siis uutta putkea... Vai nou?
Millään ei viitsisi laittaa autoon uutta takaputkea, koska suunnitelmissa on tuplaputkiston (x-putkella) rakentaminen ja uusi osa menee hetikohta kierratykseen. Kalliskin se on vielä, kun siinä on se y-haara. Onneksi putkea on vielä saatavana varaosana, jos nyt siihen päädyn.
Lisää painetta antaa cossuclubin ratapäivän lähestyminen. Auto on saatava katsastettua, jotta pääsee rahalle kokeilemaan :-) Täytyy nyt mennä tutkailemaan mahdollinen vuotokohta ja -laajuus ensin ja päättää sitten.
Palvelualtis inssi epäili jäännöshapen alkuperäksi pakoputkivuotoa, tarkemmin jostain taka-akaselin ylityksen tienoilta, vaikka mitään reikään viittaavaakaan ei putken näkyvällä pinnalla ollut. Yleensä putki kuulemma halkeaa vanhuuttaan yläpuolelta korroosion avustamana.
Hyvä hyvä, siis uutta putkea... Vai nou?
Millään ei viitsisi laittaa autoon uutta takaputkea, koska suunnitelmissa on tuplaputkiston (x-putkella) rakentaminen ja uusi osa menee hetikohta kierratykseen. Kalliskin se on vielä, kun siinä on se y-haara. Onneksi putkea on vielä saatavana varaosana, jos nyt siihen päädyn.
Lisää painetta antaa cossuclubin ratapäivän lähestyminen. Auto on saatava katsastettua, jotta pääsee rahalle kokeilemaan :-) Täytyy nyt mennä tutkailemaan mahdollinen vuotokohta ja -laajuus ensin ja päättää sitten.
Kommentit