Mielenkiintoinen on tuo ostamani taka-akseli. Siinä on kiinni uretaanipuslat, minkä myyjäkin mainitsi, mutta sen piti olla ihan sekalaisista osista koottu "projekti". Minä kun olen vähän näiden Sierrojen kanssa vielä uuno, niin en oikein tiedä, että mistä tuo akselisto ja perä on kotoisin.
Perä on laipoilla, joita sierrassa on ollut vain tasan kossussa. Skorpiossa on ollut sitten tarjolla laipallista perää, joten lukoton perä voisi olla sieltä. Mutta, mutta... Tässä tulee se mielenkiintoinen juttu, perässä on joku lukko! Pitää avata ja katsoa onko ihan kemppilukko, vai jotain monimutkaisempaa. Jos on kemppi, niin perä on varmasti skorpparista kotoisin.
Kallistuksenvakaaja on 14mm ja se on kiinnitetty mk1 tyyliin tukivarsien ulkoreunaan. Nettilähteiden mukaan Scorpion vakaaja olisi kapeampaa mallia ja kiinnitty tukivarsien sisäreunaan. Tukee sinällään teoriaa hybridiakselistosta.
Jarrut ovat sitten mielenkiintoiset, Levyt ovat selkeästi yli sierraan tarjolla olleiden 253mm levyjen, mutta ne ovat jäähdyttämättömät. Ilman irroitusta tehty mittaus näytti levyille (tai sille ainoalle mallikappaleelle) noin 270mm halkaisijaa, joka olisi taas 2wd cosworthin kokoluokkaa.
Vetoakselien laippa on mauserilla mitattu 103mm, kun 4wd kossussa on 100mm ja siipikossussa 108mm, ei stemmaa tämäkään. Tosin, tässä voi vika olla ihan mittaajassa ja siinä mittauskohteessa.
Jos joku on tämmöisen paketin kasaan haalinut, niin on saanut varmasti kierrellä osien kanssa! Niin joo, tämän setupin kanssa voi tulla katsastuskonttorilla hankaluuksia. Takalevyjen koko olisi etulevyjä (260mm) suurempi! Meneekö nyt etupääkin uusiksi?
Perä on laipoilla, joita sierrassa on ollut vain tasan kossussa. Skorpiossa on ollut sitten tarjolla laipallista perää, joten lukoton perä voisi olla sieltä. Mutta, mutta... Tässä tulee se mielenkiintoinen juttu, perässä on joku lukko! Pitää avata ja katsoa onko ihan kemppilukko, vai jotain monimutkaisempaa. Jos on kemppi, niin perä on varmasti skorpparista kotoisin.
Kallistuksenvakaaja on 14mm ja se on kiinnitetty mk1 tyyliin tukivarsien ulkoreunaan. Nettilähteiden mukaan Scorpion vakaaja olisi kapeampaa mallia ja kiinnitty tukivarsien sisäreunaan. Tukee sinällään teoriaa hybridiakselistosta.
Jarrut ovat sitten mielenkiintoiset, Levyt ovat selkeästi yli sierraan tarjolla olleiden 253mm levyjen, mutta ne ovat jäähdyttämättömät. Ilman irroitusta tehty mittaus näytti levyille (tai sille ainoalle mallikappaleelle) noin 270mm halkaisijaa, joka olisi taas 2wd cosworthin kokoluokkaa.
Vetoakselien laippa on mauserilla mitattu 103mm, kun 4wd kossussa on 100mm ja siipikossussa 108mm, ei stemmaa tämäkään. Tosin, tässä voi vika olla ihan mittaajassa ja siinä mittauskohteessa.
Jos joku on tämmöisen paketin kasaan haalinut, niin on saanut varmasti kierrellä osien kanssa! Niin joo, tämän setupin kanssa voi tulla katsastuskonttorilla hankaluuksia. Takalevyjen koko olisi etulevyjä (260mm) suurempi! Meneekö nyt etupääkin uusiksi?
Kommentit