Tänään oli iso päivä! Harrastuskohde sai luvan yrittää ihan ensimmäistä kertaa leimalle sitten vuoden 2004 - eikä tullut kuin ihan pieni ajokielto, joka onneksi saatiin kumottua moottorin säätämisen jälkeen. Nyt saa sitten liittyä muiden joukkoon kesälaitumelle riesan kanssa =8-)
Katsastusmies totesi pohjan, iskareiden ja jarrujen olevan kunnossa, ja muutenkin piti autoa timminä, mutta hylkäsi liian korkean CO arvon takia. Itse asiassa tulos yllätti minut, koska olin varautunut pitkään vikalistaan korjattavia asioita (etujarrut täristää, takavaloissa on maavikaa ja ne toimii jos toimii, lasi on halki jne.) ja mitä ties ylläreitä olisi voinut olla. Hyvä näin, nyt saa keskittyä auton laittamiseen ja kuitenkin sitä saa pitää koko ajan ajossa.
CO arvo säädettiin kohdalleen paikallisessa autohuollossa odotaessa ja aika järjestyi per heti. Kiitettävää palvelua, jonka seurauksena ajoin takaisin katsastuskonttorille poistattamaan sen ilkeän punaisen lätkän tuulilasista ;-)
Muuten, se polttoainesuodattimeksi luulemani osa ei ollut polttoainesuodatin ollenkaan! Oli hetken tyhmä olo, mutta onneksi aika parantaa tällaisen vammat :-) Se oli k-jettiin kuuluva polttoaineen paineenvaraaja tai paineakku, minkä poistin. No, ilmankin menee ihan yhtä hyvin - paineakku lienee jumiutunut jo aikaisemmin, koska mitään uusia ongelmia sen poisto ei aiheuttanut. Paineakkuhan säilyttää polttoaineputkiston paineen vaikka moottori ja polttoainepumppu sammuvat. Tällä pyritään estämään ruikuputkissa tapahtuva poltttoaineen höyrystyminen ja auttamaan uudelleenkäynnistämistä. Minun yksilöni on aina vaatinut ko. tapauksessa käynnistämisen kaasupoljin puoliksi painettuna, joten mikään ei muuttunut.
Uusikin polttoainesuodatin on hommattu ja se odottaa vaihtamista. Polttoainesuodatin majailee siis poltoaineputken päässä konetilan kuljetajanpuolella. Tätä mokkulaa minä siis luulin aluksi paineentasaajaksi mutta näin sitä oppii :-)
Katsastusmies totesi pohjan, iskareiden ja jarrujen olevan kunnossa, ja muutenkin piti autoa timminä, mutta hylkäsi liian korkean CO arvon takia. Itse asiassa tulos yllätti minut, koska olin varautunut pitkään vikalistaan korjattavia asioita (etujarrut täristää, takavaloissa on maavikaa ja ne toimii jos toimii, lasi on halki jne.) ja mitä ties ylläreitä olisi voinut olla. Hyvä näin, nyt saa keskittyä auton laittamiseen ja kuitenkin sitä saa pitää koko ajan ajossa.
CO arvo säädettiin kohdalleen paikallisessa autohuollossa odotaessa ja aika järjestyi per heti. Kiitettävää palvelua, jonka seurauksena ajoin takaisin katsastuskonttorille poistattamaan sen ilkeän punaisen lätkän tuulilasista ;-)
Muuten, se polttoainesuodattimeksi luulemani osa ei ollut polttoainesuodatin ollenkaan! Oli hetken tyhmä olo, mutta onneksi aika parantaa tällaisen vammat :-) Se oli k-jettiin kuuluva polttoaineen paineenvaraaja tai paineakku, minkä poistin. No, ilmankin menee ihan yhtä hyvin - paineakku lienee jumiutunut jo aikaisemmin, koska mitään uusia ongelmia sen poisto ei aiheuttanut. Paineakkuhan säilyttää polttoaineputkiston paineen vaikka moottori ja polttoainepumppu sammuvat. Tällä pyritään estämään ruikuputkissa tapahtuva poltttoaineen höyrystyminen ja auttamaan uudelleenkäynnistämistä. Minun yksilöni on aina vaatinut ko. tapauksessa käynnistämisen kaasupoljin puoliksi painettuna, joten mikään ei muuttunut.
Uusikin polttoainesuodatin on hommattu ja se odottaa vaihtamista. Polttoainesuodatin majailee siis poltoaineputken päässä konetilan kuljetajanpuolella. Tätä mokkulaa minä siis luulin aluksi paineentasaajaksi mutta näin sitä oppii :-)
Kommentit